Regnbuen - aktiviteter

BålHver mandag laver vi bål på 6'eren. Vi laver mad sammen med børnene som så bliver tilberedt på bålet. Vi er ude uanset vejret og det er derfor vigtigt at børnen har tøj med til vejret.
TræværkstedI 2'eren har vi træværksted, hvor børnene får lov til at lære at arbejde med træ og værktøj.
HobbyværkstedHver dag laver vi hobbyting med børnene, hvor vi øver finmotorik og socialt samværd.
SkakRegnbuen har fokus på skak som lærings og udviklings område. Der foregår meget skak i huset og det styrker børnenes koncentrationsevner og styrker båndene mellem børnene, på tværs af klasser (årgange), køn og legerelationer. Regnbuen er meget aktive ift. skak og afholder både i interne turneringer og deltager i eksterne turneringer. I oktober 2018, vandt Hillerødsholmskolen skolernes skakturnering, hvor der var over 200 deltagere.
Leg og bevægelseHver dag tilbyder vi børnene fysiske aktiviteter. Det kan være i hal og gymnastiksalene eller på udeområderne. Regnbuen er en idræts HFO og man kan læse vores idrætspolitik under punktet idræts HFO
LegerummetPå 5'eren har vi et rum til legetøj og gulvleg som kaldes drengerummet. Alle må selvfølgelig være her.
HyggerummetPå 5'eren har vi også et hygge/hobbyrum, hvor man kan lave stilleting og arbejde med forskellige hobbyting. Alle kan også være her.
LegeområderI Regnbuen har vi rigtigt mange forskellige legeområder hvor børnene kan have deres egen frie leg. Det er en vigtig del af vores pædagogik at børnene har mulighed for at dannes blandt hinanden med hinanden.
CyklingI ferier og når muligheden byder sig, har vi cykler som vi bruger sammen børnene. Vi træner cykelfærdigheder med dem i trygge rammer.
Hal og saleI hallen og gymnastiksalene har vi rigtigt mange aktiviteter vi kan tage frem. Boldlege såsom badminton, rulleskøjter, motorikredskaber og redskabsbaner til leg og sjov.
 og meget meget mere...